استفراغ زردآب به چه مایعی اطلاق می شود؟؟

 

استفراغ زردآب به چه مایعی اطلاق می شود؟؟

 

زردآب در حقیقت آب زردی است که فرد در حین استفراغ زدن به بیرون می ریزد. بسیاری از ما تصور داریم که زردآب بیرون ریخته شده ، در قرار گرفتن آب در بدن پس از گذشت چندین ساعت خواهد بود و حتما فرد به دلیل مصرف آب فراوان حالا دچار این اتفاق شده است. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. معمولا زردآب در ارتباط با کیسه صفرا خواهد بود و اختلال در کارکرد این کیسه می تواند منجربه خروج آن از طریق دهان شود.

به صورت طبیعی هر غذایی که ما می خوریم بر اساس آنکه بدن تا چه حد توانایی هضم و جدب آن را داشته باشد ، در بدن باقی مانده و پس از طی چندین ساعت به مرحله ی جذب می رسد. اما زمانی که ما مواد حاوی چربی فراوان را هر روز در وعده ی غذایی خود جای می دهیم و روز به روز بر وزن ما هم اضافه می شود ، این شرایط بر روی سیستم هضم و جذب اثر می گذارد. زردآبی که باید از داخل کیسه صفرا مسیر خود را طی کند و به روده ها برسد و از آن طریق از بدن خارج شود ، در این حین می تواند از طریق گوارشی به مشکلاتی برخورد کند و در نتیجه حتی در ساعات آغازین روز به بیرون از بدن گرایش داشته باشد.

علت زردی در زردآب در حقیقت به خاطر میزان بالای بیلی روبین ، کلسترول همچنین آب و سایر مواد می باشد که معمولا همه ی آنها در داخل کیسه صفرا با یکدیگر ترکیب خواهند شد. رد برخی از مواقع تراکم مواد آنقدر شدت خواهند گرفت که در نهایت سنگ های صفراوی پدید می آید.

بیماری های مرتبط با کیسه صفرا را جدی بگیرید. تا زمانی که علت اصلی خروج زردآب مشخص شود بهتر است که از غذاهای سبک و ترجیحا غیر سرخ کردنی استفاده نمایید ، برای پر شدن معده مصرف میوه و همچنین سبزیجات هم گزینه ی مناسبی می باشد.