بررسی مهم ترین علل درد دورناف گرداوری شد

 

بررسی مهم ترین علل درد دور ناف

 

درد دور ناف علل بسیار زیادی دارد که با توجه به علت ایجاد آن ، درمان های خاصی هم باید در نظر گرفته شود. بنابراین مراجعه به یک متخصص داخلی تا حدود زیادی می تواند از این درد بکاهد و درمان مؤثر آن تشخیص داده شود. ناف به دلیل آنکه تقریبا در نقطه ی مرکزی بدن قرار دارد می تواند دردهای خود را به اندام های تحتانی یا به اندام های بالایی بدن منتشر کند و در این صورت درد ناتوان کننده خواهد بود و فرد را با مشکلات زیادی در زندگی همراه خواهد کرد.

درد دورناف در برخی از موارد حاکی از آن است که فتق در راه می باشد. شما پس از مدتی درد دورناف متوجه خواهید شد که چیز عجیبی از داخل ناف شروع به رشد کردن به سمت بیرون است. گاهی این فتق ممکن است که در نوزادان و یا حتی در بزرگسالان هم دیده شود. پس بسیار مهم است که ما به چه طریقی و از چه راهی با آن مواجه هستیم و منشأ درد چه بیماری می باشد.

بیماری دیگر التهاب روده خواهد بود. التهاب روده بر اساس علل مختلف پدید می آید و با علائم دیگر برای تشخیص بهتر همراه است . پس باید حتما پزشک خود را از علائمی مثل شکم دردهای زیاد ، اسهال مکرر و اشتها نداشتن در زمان مصرف غذا آگاه کنیم تا پزشک بتواند به تشخیص التهاب روده و دردناف ناشی از آن پی ببرد.

معمولا در زمانی که افراد به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی به عفونت های ادراری مبتلا می باشند ، در ابتدا این عفونت از طریق مثانه به سمت کلیه ها در حال پیشروی می باشد که در صورت عدم درمان منجربه عفونت کلیه ها خواهد شد. در همین حین درد دورناف رخ می دهد که با یک سری آزمایشات تشخیصی همچون آزمایش معمولی و کشت ادرار این منشأ یافت و با برطرف کردن عفونت ادراری درد دور ناف هم برطرف خواهد شد.