برنامه غذایی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان گرداوری شد

برنامه غذایی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان

 

دی ماه ماهی است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در حال پشت سر گذاشتن امتحانات ترم می باشند. این امتحان ها یک به یک پشت سر یکدیگر برگزار می شوند و حتی در برخی از روزها شما باید دو امتحان را پشت سر بگذارید. تنها نقطه ی مشترک برای با موفقیت سپری کردن این شرایط سخت استفاده از یک رژیم غذایی مقوی برای تقویت کردن حافظه خواهد بود. هرچه میزان حافظه ی شما پرقدرت باشد یادگیری سریع تر اتفاق خواهد افتاد و از سوی دیگر به یادآوری هم با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

در وعده های غذایی روزانه خود بهتر است تا از ترکیباتی بهره ببرید که توانایی تفکر و حل مسائل مهم را به شما القا نمایند. این مواد در انواع شیر ، لبنیات ، ماست ، پنیر و . . . وجود دارد ، زیرا عنصر اصلی در همه ی این مواد وجود ماده ای معدنی به نام کلسیم می باشد. پس از آن از انواع میوه ها بهره ببرید. معمولا میوه ها از فیبر سرشار هستند بنابراین این ماده هم نقش به سزایی در تقویت حافظه شما ایفا خواهد کرد.

دانشجویان و دانش آموزان عزیز در وعده ی ناهار یا شام خود از سوپ هایی میل نمایند که از جودوسر در ترکیب آنها استفاده شده است. جو دوسر منبع بسیار خوبی برای نگه داری انرژی به شمار می رود بنابراین می تواند از مصف میان وعده های اضافی و چاقی در این دوران بکاهد.

هیچ گاه مصرف ماهی را فراموش نکنید . معمولا ماهی ها با تأثیر بسیار زیادی موجب افزایش فسفر می شوند و به چنین صورتی توانایی تفکر را در ذهن شما افزایش خواهند داد. ماهی ها علاوه بر فسفر می توانند به متعادل کردن اسیدهای چرب در بدن شما یعنی اسید چرب امگا 3 بپردازند و در نتیجه فعالیت های مربوط به مغز را تقویت می بخشد. صبح خود را با یک صبحانه کامل حاوری گردو آغاز نمایید. گردو هم همانند ماهی به انتقال اسیدهای چرب ضروری بدن کمک می نماید و منجربه افزایش تمرکز بر سر جلسه امتحان می شود.

اگر احساس می کنید که هنوز اندکی از خواب شبانگاهی در وجود شما باقی مانده و دوست ندارید تا سرحال به سر جلسه امتحان بروید ف بهترین راه حل استفاده از ماده ای است که می تواند خواب و خستگی را از شما دور نماید. بنابراین آستین ها را بالا زنید و به دم کردن یک قهوه بپردازید. نوشیدن قهوه می تواند با بو و تأثیر شگفت انگیز خود شما را به سوی یک صبح پر از انرژی و نشاط سوق دهد.