در این مقاله جوانسازی پوست صورت ، بوتاکس طبیعی پوست صورت آماده شد

جوانسازی پوست صورت ، بوتاکس طبیعی پوست صورت

 

بوتاکس طبیعی پوست صورت

بوتاکس یکی از روش ها برای از بین بردن چین و چروک صورت است. مصرف برخی مواد غذایی به جای استفاده از کرم‌های ضد چروک و تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست موثر است.

"آنتونی یون" جراح پلاستیک یک فصل کامل از کتاب خود را به تاثیر مواد غذایی در جوانی و شادابی پوست اختصاص داد. وی اظهار کرد: مواد غذایی مصرفی می تواند بر چین و چروک، سفتی، قابلیت ارتجاعی پوست و حتی میزان آفتاب سوختگی تاثیر بگذارد. این جراح پلاستیک در تحقیقات خود 8 ماده غذایی را معرفی کرد که در جوانی پوست نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

بوتاکس صورت با تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین افزایش دهنده کلاژن پوست و ویتامین A است این دو ماده در کنار هم موجب سفتی و رفع افتادگی پوست می شوند به همین دلیل توصیه شده روزانه یک تخم مرغ به منظور جوانی پوست خود استفاده کنید.

 

بوتاکس صورت با رب گوجه فرنگی

این محقق اظهار داشت: مصرف رب گوجه فرنگی یک راه آسان برای دریافت دوز مناسبی از لیکوپن و رفع پیری پوست است همچنین می تواند پوست را از آسیب ‌های آفتاب حفظ کند. مطالعات نشان داده که خوردن روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی می تواند خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش دهد.

 

بوتاکس صورت با شکلات تلخ

یک تکه شکلات با حداقل 70 درصد کاکائو حاوی فلاونول است که می‌تواند باعث ترمیم لکه‌های پوستی ایجاد شده در اثر نورخورشید شود و با افزایش جریان خون درخشش و شادابی پوست را به ارمغان آورد.

 

بوتاکس صورت با بلوبری

یک فنجان از این میوه‌ی تیره رنگ معادل میزان مورد نیاز روزانه بدن از ویتامین C است این ویتامین قابلیت ارتجاعی کلاژن‌های پوست را افزایش می دهد. مطالعه‌ سال 2012 در بریتانیا نشان داد زنانی که اغلب از ویتامین C استفاده می کنند چین و چروک پوستی کمتری دارند.

 

بوتاکس صورت با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی های شیرین سرشار از ماده معدنی سلنیوم است که پوست را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و چین و چروک های آن را از بین می برد همچنین علاوه بر سلنیوم غنی از بتاکاروتن است که رطوبت پوست را حفظ می کند.

 

بوتاکس صورت با چای سبز

این جراح پلاستیک در زمینه نوشیدنی مصرفی روزانه اظهار داشت: من چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی بسیار مفید برای پوست و بدن به بیماران توصیه می کنم، آنتی اکسیدان ضد پیری چای سبز از قهوه سیاه و سفید بیشتر است.

 

بوتاکس صورت با میگو

یک غذای سرشار از ویتامین E است که می تواند در بهبود اسکارهای پوستی و جوان سازی تاثیر زیادی بگذارد.

بوتاکس صورت خربزه ی درختی (پاپایا)

یوه با بافت روغنی و سرشار از ویتامین C ،E و بتا کاروتن است که می تواند از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کند و آن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.

 

جوانسازی پوست صورت

پوست در هر سنی طبیعت خاص خود را دارد. آب بهترین ماده‌ای است که در دسترس مردم قرار دارد و نقش موثری در حفظ لطافت و شادابی پوست ایفا می‌کند.

افراد جوان باید پوست خود را با آب خنک بشویند، شستشوی پوست با آب خنک سبب باز شدن منافذ پوست، دفع فضولات سمی آن و جذب مواد و ترکیبات مفید از آب می‌شود. پس از شستشوی صورت لازم نیست آن را به وسیله حوله یا پارچه خشک کنیم‌ و بهتر است رطوبت پوست در معرض هوا خشک شود.

شستشوی صورت به وسیله آب ولرم سبب جوانسازی پوست افراد میانسال می‌شود و از بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کند. از طرفی شستشوی پوست صورت به وسیله آب گرم در کهنسالان‌ باعث به تعویق افتادن فرآیند پیری می شود.

علاوه بر آب، ماساژ موضعی صورت با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و کنجد که از محلی تهیه شده باشند که گرم و خشک بوده، بسیار موثر است.

ماساژ موضعی صورت در افراد جوان به وسیله روغن بنفشه (که پایه آن از روغن زیتون گرفته شده باشد) تأثیر بسزایی در حفظ شادابی و نشاط پوست دارد. البته روغن بنفشه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد که به صورت 100 درصد خالص از روغن زیتون فرآوری شده باشد.

افراد جوان چاق باید هر روز و اشخاصی که لاغر هستند سه مرتبه در هفته به مدت 20 دقیقه پوست خود را با روغن بنفشه ماساژ موضعی دهند و سپس استحمام کنند.

مبتلایان به جوش‌های پوستی می‌توانند از ماسک سدر برای رفع جوش‌های خود استفاده کنند، افراد برای تهیه این ماسک باید سدر را در ماست مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی صورتشان ماسک کنند و وقتی خشک شد با فشار آب و بدون تماس دست، پوست خود را بشویند و بگذارند در معرض هوا رطوبت پوستشان خشک شود.

میانسالان باید پوست صورت خود را به وسیله روغن بنفشه یا ترکیبی از روغن بنفشه به همراه بادام تلخ ماساژ موضعی دهند. این گروه از اشخاص نیز باید همانند افراد جوان در صورتی که لاغر بوده سه مرتبه در هفته و اگر مبتلا به چاقی هستند هر روز پوست خود را به وسیله این روغن‌ها ماساژ موضعی دهند و پس از بیست دقیقه استحمام کنند.

کهنسالان‌ می توانند پوست صورتشان را به وسیله روغن بادام تلخ ماساژ موضعی دهند. ماساژ موضعی صورت توسط این روغن سبب تجمیع‌ آب میان‌ بافتی و زیر‌ جلدی، تنظیم قند و چربی خون، جلو گیری از چروکیدگی پوست و حفظ لطافت آن می‌شود.

روغن اکلیل کوهی (رزماری) از دیگر روغن‌های مناسب برای این گروه از افراد شمرده شده است و ماساژ موضعی صورت به وسیله روغن بادام تلخ اثربخشی بیشتری نسبت به روغن رزماری دارد.

اشخاص کهنسال لاغر باید همانند جوانان و میانسالان سه مرتبه در هفته و اگر دارای اضافه وزن هستند، هر روز پوست خود را‌ به وسیله این روغن ها ماساژ موضعی دهند و پس از 20 دقیقه استحمام کنند.