درمان عفونت زنان با گیاه پونه گرداوری شد

درمان عفونت زنان با گیاه پونه

 

گیاه پونه یکی از گیاهان بسیار خوشبو و خوش رنگ می باشد که معمولا به عنوان سبزیجات هم در سبد غذایی ما جای خواهد گرفت. پونه اثرات بسیار متنوع و مفیدی با خود به همراه دارد که یکی از این اثرات از بین بردن عفونت زنان می باشد. منظور از عفونت زنان ، عفونت های رایج از نوع واژینال یا عفونت های خارجی باکتریایی و یا قارچی می باشد که معمولا با بوی نامطبوعی همراه خواهد بود. در صورت عدم درمان عفونت زنان این عفونت ها ممکن است تا رحم هم پیشروی کنند و شرایط بسیار وخیم تری برای بیماری های دیگر ایجاد نمایند.

حضور قارچ ها و بیماری های باکتریایی در هر جایی با ویژگی ها و علامتی خاص مشاهده می شود ، اما در اکثر موارد خارش های بسیار شدید در ناحیه ی تناسلی و همچنین استشمام بوی نامطبوع از این قسمت از بدن ، بیانگر حضور عوامل میکروبی بوده  و برای پیشگیری از عفونت های دیگر نوعی اورژانس محسوب می شود.پونه راه حلی بسیار مفید برای از بین بردن عوامل میکروبی از این ناحیه خواهد بود.

برخی از افراد به دلیل گیاه بودن پونه ، نحوه ی استفاده از آن را نمی دانند و در نتیجه ترجیح می دهند که استفاده از این گیاه مفید را کنار بگذارند. اما ما در این مطلب به شما توصیه خواهیم کرد که حتی مصرف روزانه یک لیوان از دمنوش پونه علاوه بر کمک به رفع علائم عفونت زنان ، به قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن شما و از بین بردن مواد آنتی اکسیدان در بدن نیز کمک خواهد کرد. پس هیچگاه از مصرف پونه غافل نشوید و همواره در یک گلدان کوچک کنار پنجره ی آشپزخانه به پرورش آن بپردازید. این کار به سلامت شما و خانوادتان کمک شایانی خواهد کرد.

درمان عفونت زنان با گیاه پونه