راهکارهای آب کردن سریع چربی شکم و پهلو آماده شد

راهکارهای آب کردن سریع چربی شکم و پهلو

 

وقتی دو طرف پهلوهایتان چربی های اضافه به چشم می خورد، جلوه زیبایی ندارد. زمانی که کالری دریافتی شما بیشتر از نیاز بدنتان باشد؛ به طوری که بدن نتواند آنها را بسوزاند، آن کالری ها تبدیل به چربی می شوند و دور شکم تجمع می کنند. ما در این مقاله بهترین روش سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو را از منابع معتبر گردآوری کرده ایم . و ایمان داریم که با رعایت تمام نکات این روش و ممارست در آن ، شما به آنچه لیاقتش را دارید می رسید . بدون شک، داشتن شکمی تخت و پهلوهایی خوش فرم، آرزوی تمامی افراد است. درست است که سوزاندن چربی های اضافه کار ساده ای نیست اما باید بدانید که نا برده رنج گنج میسر نمی شود . در این مطلب چند توصیه داریم که به شما کمک می کند تا از شر چربی شکم و پهلوهایتان خلاص شوید و کمرتان باریک شود.

 

شرط اول : رعایت رژیم غذایی مناسب

۱. از مصرف قند تصفیه‌شده ( شکلات ، شیرینی‌جات، حتی نوشیدنی‌های قنددار و … ) خودداری کنید.

قند نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز است و فروکتوز، هر مقدار که باشد، فقط توسط کبد قابل گوارش است. وقتی مقدار زیادی قند تصفیه‌شده مصرف کنید، کبد انباشته از فروکتوز می‌شود و مجبور می‌شود که همه آن را تبدیل به چربی کند.

۲.مصرف پروتئین ( تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت، مرغ و لبنیات و … ) بهترین راهکار درازمدت برای کاهش چربی‌های شکم است.

پروتئین مهم‌ترین ماده‌ مغذی در کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین اشتها را تا ۶۰٪ کاهش داده، متابولیسم را تا ۱۰۰-۸۰ کالری در روز افزایش داده و کمکتان می‌کند تا ۴۴۱ کالری کمتر در روز مصرف کنید.

۳. مصرف کربوهیدرات ( برنج، پاستا، نان و … ) را در برنامه‌غذایی‌تان محدود کنید.

تحقیقات مختلفی نیز به مقایسه رژیم کم کربوهیدرات و کم چربی انجام گرفته که نشان داده است رژیم‌های کم‌ کربوهیدرات به طور خاص بر چربی‌های شکم اثر می‌گذارند. این یعنی میزان قابل‌توجه چربی که با این رژیم‌ها از بین می‌رود، چربی خطرناک و بیماری ساز شکمی است.

۴. از موادغذایی پُر فیبر محلول (سبزیجات و میوه‌جات ، غلات و حبوبات و … ) بیشتر استفاده کنید.

فیبرهای محلول، در آب حل و با ایجاد ژل، سرعت عبور غذا را کاهش داده و بازده جذب مواد مغذی همچون کلسیم، روی، آهن و منیزیم را افزایش می دهد، ضمن این که به آنتی اکسیدان غلات، میوه و سبزی ها نیز چسبیده و مانع از بین رفتن آنها در طول دستگاه گوارش می شود.

این فیبرها، کلسترول غذاهای دریافتی را احاطه و قدرت جذب آن را کاهش داده و با این عمل موجب کاهش جذب چربی و کاهش بیماری های قلبی ـ عروقی می شود و با مکانیسمی خاص باعث حساس تر شدن گیرندگان انسولین شده و با این عمل موجب ثبات قندخون و کنترل دیابت می شود. جو، لوبیا، نخود، ذرت، خرما، اسفناج، گلابی و کلم بروکلی سرشار از فیبر محلول است و سبزی خوردن، کرفس، برگ مو، هویج، سیب و پرتقال فیبر محلول متوسطی دارد

 

شرط دوم : انجام دادن ورزش های هوازی

ورزشهای هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی های بدن می شوند. ما در این برنامه ورزشی بیشتر نیازمند اثرات چربی سوزی آنها هستیم. و شاید بخش اصلی بهترین روش سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو همین انجام ورزش های هوازی است در این مدت کافی است شما حداقل هفته ای ۵۵ روز به مدت یک ساعت ورزش های هوازی انجام دهید.

اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش های هوازی به منظور چربی سوزی در این برنامه ورزشی می توان استفاده کرد ،اماورزش هایی که کارایی بهتری برای چربی سوزی شما دارد عبارتند از : پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام

 

شرط سوم : تمرینات شکم

هدف این قسمت از بهترین روش سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم نامیده مبشود.

پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید :

الف -بالا آوردن پاها در حالت خوابیده :

در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰۰ تکرار انجام دهید.

ب _انجام حرکت ورزشی دراز و نشست :

روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست هایتان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰۰ تکرار انجام دهید.

ج _انجام حرکت ورزشی پا دوچرخه :

روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.

همچنین رعایت موارد زیر نیز در این راه به شما بسیار کمک خواهد کرد :

– نوشیدن چای سبز – خواب کافی ( ۷ تا ۹ ساعت ) – نوشتن و ارزیابی مواد غذایی مصرفی – شنا کردن و استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت – ورزشهای ایروبیک و زومبا – کاهش استرس درونی – افزایش فعالیت در طول روز ( مثل پیاده به خرید رفتن و … ) – تمرین افزایش انگیزه روزانه

به طور قطع تمرینات و ورزش های دیگری را نیز می توان به این بهترین روش سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو افزود هرچند رعایت این نکات در طول یک مدت ممتد تا حصول نتیجه برای آب کردن شکم کافی است .

لازم به ذکر است پس از دستیابی به شکم صاف رعایت اصول این مقاله و همچنین ادامه ورزش های روزانه علاوه بر تضمین سلامتی ، مانع بازگشت چربی به شکم می شود .

 

مردمان