در این مطلب تاثیر آب کرفس بر لاغری ، طرز تهیه آب کرفس و تاثیر آب کرفس بر لاغری گرداوری شد

تاثیر آب کرفس بر لاغری ، طرز تهیه آب کرفس

 

تاثیر آب کرفس بر لاغری

کالری‌ای که از جویدن و هضم و جذب کرفس خام و تازه به بدن می‌رسد همان میزانی است که مصرف آب کرفس به بدن می‌رساند. با مصرف کرفس بدن احساس سیری و پری می‌کند و فرد بدون پرخوری و مصرف غذای اضافی سیر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که سرعت کاهش وزن در افرادی که حداقل یک بار در روز یک ساقه متوسط کرفس به عنوان میان‌وعده می‌خورند، بیشتر از افرادی است که اصلاً کرفس مصرف نمی‌کنند. متخصصان تغذیه در خصوص این مساله توافق نظر دارند که مصرف کرفس به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم می‌شود و سوخت‌وساز به بهترین حد ممکن می‌گردد. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده ‌شده و کاهش وزن تسهیل می‌گردد.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آب کرفس به میزان یک لیوان در روز به مدت یک هفته به طور معنی‌داری در کاهش فشارخون تأثیرگذار است

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.

کرفس دارای خصوصیات یک دیورتیک خوب است. دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع‌تر آب از بدن می‌گردد. این اثر باعث تسریع سوخت و ساز و در نتیجه مصرف توده چربی بدن می‌گردد.

کرفس خام دارای مقادیر بالای کلسیم به فرم قابل‌استفاده برای بدن است. این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک کند. مثلاً با افزایش ترشح هورمون‌هایی نظیر تیروکسین باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی‌های ذخیره شده در سلول‌ها می‌شود.

 

دیگر خواص آب کرفس

مبارزه با سرطان

کاهش کلسترول کمک به هضم مبارزه با تورم فشار خون پایین درمان بی خوابی کاهش وزن جلوگیری و از بین بردن سنگ افزایش تمایلات جنسی آرامش سیستم عصبی کاهش علائم یائسگی

کاهش حساسیت و تب

 

هشدارهای ویژه و اخطار در مصرف آب کرفس

کرفس برای بسیاری از افراد، در مقادیر دارویی ایمن است.

در بارداری و شیردهی استفاده نشود.

کرفس می تواند در افراد حساس به برخی از گیاهان ( ادویه جات و ترشی جات دیگر مانند هویج وحشی، mugwort، توس و قاصدک ) سبب واکنش های آلرژیک شود. این است که سندرم کرفس، هویج، mugwort، ادویه نامیده شده است.

در صورتی که دارای مشکلات کلیوی هستید از کرفس در مقادیر دارویی استفاده نکنید. زیرا ممکن است کرفس سبب التهاب شود.

کرفس می تواند روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذارد و سرعت سیستم عصبی مرکزی را بیش از حد کاهش دهد .برخی نگرانی وجود دارد که کرفس ممکن است در بیهوشی و دیگر داروهای مورد استفاده در حین و بعد از عمل جراحی تاثیر بگذارد لذا استفاده از کرفس را حداقل 22 هفته قبل از عمل جراحی متوقف کنید.

 

طرز تهیه آب کرفس

ابتدا کرفس را می شوییم و برای آبگیری به قطعات مناسب تبدیلش می کنیم. توجه داشته باشید که باید برگ و ساقه کرفس را با هم داخل میکسر بریزیم و آبش را بگیریم.

لیمو ترش ها را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و هسته هایش را خارج می کنیم ، سپس آبش را می گیریم و به مدت یک دقیقه با میکسر آب کرفس را با آب لیمو میکس می کنیم.

حالا معجون آب کرفس و لیمو آماده است ، کمی یخ داخل لیوان می ریزیم و بعد از خنک شدن معجون انرا می نوشیم