ناخن جویدن در کودکان و تأثیرات نامطلوب آن گرداوری شد

 

ناخن جویدن در کودکان و تأثیرات نامطلوب آن

 

ناخن جویدن یعنی جویدن مداوم ناخن ها به صورتی که هیچ گاه ناخن در حال رشدی بر روی انگشت آنها باقی نماند. برخی از افراد این کار را در کودکی ، برخی تا نوجوانی و برخی دیگر حتی تا جوانی و سنین بالاتر هم ادامه می دهند. زمانی که از آنها در خصوص علت ناخن جویدن جویا میشویم به این نتیجه می رسیم شاید در دوران کودکی دلیل منطقی را برای این کار نداشته باشند اما قطعا در سنین بالاتر این کار را ناشی از فشارهای روحی و روانی که به صورت ناگهانی به آنها وارد می شوند ، می دانند.

زمانی که نتوانیم از جویدن ناخن ها فرزند خود گیری کنیم ، نه تنها به او کمکی نکرده ایم ، بلکه شرایط را دشوارتر خواهیم کرد و روزی متوجه این اشتباه خواهد شد که شاید دیگر دیر شده باشد. معمولا ناخن هایی که او دارد به صورت نامرتب و با سطحی ناصاف می باشد. حتی در برخی از مواقع آنقدر ناخن جویدن را ادامه می دهد که در نهایت به زخم شدن ناخن ها خواهد رسید. با استفاده از راه هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد می توان تا حدود زیادی از ناخن جویدن آنها جلوگیری نمود.

مسئله زیبایی یکی از مهم ترین مسائل در زندگی هر فردی می باشد که با اشاره به این موضوع اندکی تغییر را احساس خواهیم کرد. پس عکس دو ناخن جویده شده و غیر جویده را با فرزند خود مشاهده نمایید. برای او توضیح دهید که چنین کاری چه تأثیری بر روی آینده و روابط اجتماعی او خواهد گذاشت. قطعا پر شدن دست ها با اشیائی که او دوست دارد در زمان هایی که قطعا به ناخن جویدن گرایش خواهد داشت ، یکی از راه های درمانی می باشد. در صورتی که خود نتوانستید از استرس های فرزندتان بکاهید ، او را نزد یک روانشناس ببرید تا با استفاده از تغییر رفتار که هم در والدین و هم در کودک خواهد بود ، استرس و ترس را از او دور نمایید.