هفته اول بارداری گرداوری شد

هفته اول بارداری

 

هفته اول بارداری در بسیاری از خانم های باردار با فراموشی همراه می باشد. آنها اغلب موارد تا سه یا چهار هفته وجود جنین در داخل رحم خود را احساس نمی کنند. بسیاری از موارد خانم ها حالت خاصی ندارند و اغلب این خانم ها از افرادی هستند که بارداری های بدون برنامه ریزی دارند. بنابراین هفته اول هفته ای است که کمتر مادر بارداری به وجود آن پی خواهد برد و متوجه شروع پروسه ی بارداری خود خواهد شد. اما در حقیقت بارداری در بدن او آغاز شده و تا نه ماه ادامه دار خواهد بود. هفته های ابتدایی بارداری بسیار مهم است و حتی می تواند اهمیتی بیش از سایر زمان ها را نیز با خود به همراه داشته باشد.

مادر بارداری که در هفته اول بارداری خود به سر می برد معمولا تغییراتی را در خلق و خو احساس می کند. حتی اگر مادر باردار این تغییرات را احساس نکند ، قطعا همسر او متوجه خواهد شد. خانم هایی که از نظر هورمونی دچار تغییر باشند ، حالت تهوع و استفراغ هایی را در زمان صبح تجربه می کنند. اغلب موارد این حالت ها تا ماه سوم نیز ادامه دار خواهد شد. این تغییرات معمولا در یک شخص عادی هم رخ می دهد ، اما زمانی که قاعدگی یک زن در حالی که همیشه منظم بوده ، حالا دچار تعویق شده باشد ، در این زمان علامتی از باردار بودن را به او نشان خواهد داد.

هفته اول بارداری و هفته های ابتدایی پس از آن ، زمانی طلایی برای شروع پروسه ی تغذیه ای و مکملی مناسب برای داشتن فرزندی سالم می باشد. از نظر مصرف سبزیجات و پروتئین ها ، میوه ها و مکمل هایی که پزشک برای شما توصیه می کند ، با دقت مصرف خود را آغاز کنید. در این زمان مصرف هرگونه دارو و همچنین مواد دخانیات را کنار بگذارید. این مواد می تواند سلامت جنین را حتی در هفته اول بارداری هم به خطر بیاندازد.

برخی از خانم ها با شنیدن نام بارداری دیگر به وضعیت سلامتی خود توجهی ندارند و تنها خوردن را راهی برای رشد جنین می دانند. در حالی که جنین حتی با وجود مواد غذایی اندک نیز از خون آنها تغذیه خواهد کرد ، در این بین سلامتی بدن آنها برای نگهداری یک عضو دیگر بسیار مهم می باشد. پس ورزش کردن و پیاده روی به جد توصیه می شود ، هرچند این ورزش با سرعت و شدت کمی انجام خواهد شد ، اما در عین حال می تواند با تأثیر زیادی در سلامتی همراه باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هفته اول بارداری کلیک کنید