هفته بیست و ششم بارداری گرداوری شد

هفته بیست و ششم بارداری

 

پروسه ی بارداری پروسه ای طولانی و چهل هفته ای می باشد ، هم اکنون شما در هفته ی بیست و ششم بارداری قرار دارید. درصد زیادی از این راه پر پیچ و خم را پشت سر گذاشته اید و تنها راه کمی باقی است . این هفته ها شاید مادر حوصله ی بسیاری از کارها و مهمانی رفتن ها را نداشته باشد ، بنابراین اطرافیان باید به نظر او احترام بگذارند ، زیرا مادر در هفته های انتهایی بارداری همانند هفته بیست و ششم بارداری با مشکلاتی همراه می باشد که تنها راه حل صبر پیشه کردن و سازگاری با شرایط او است.

جنین در داخل رحم شما روز به روز بزرگ تر می شود و تطابق بیشتری با دنیای بیرونی پیدا می کند. برخی از مادران این دوران را جدی نمی گیرند و همانند گذشته قصد دارند تا به سر کار رفتن و رانندگی کردن بپردازند ، غافل از اینکه در خانم های پرخطر هرگونه فشار و استرس می تواند منجربه زایمان زودرس شود. این نوع از زایمان ها هم برای مادر و هم برای جنین بسیار سخت می باشد ، زیرا هفته های بعدی جنین در داخل دستگاه رشد می کند و قطعا شرایط راحتی که در رحم مادر تجربه کرده است را در این دستگاه ها به دست نخواهد آورد.

جنین شما در هفته بیست و ششم بارداری در حدود 35.5 سانتی متر وزن دارد ، به دلیل رشد بسیاری از اعضای بدن او وزنی در حدود 730 گرم خواهد داشت. اگر دوست دارید تا جنین در داخل رحم خود را لمس کنید می توانید او را در حدود پنج یا شش سانتی متر بالاتر از ناف خود تصور نمایید. او دقیقا در گوشه ای از رحم شما جای گرفته است و به آرامی در حال رشد می باشد. برخی از مواقع حضور خود را با لگد زدن به شما می فهماند. هر روز او را نوازش کنید و با او صحبت کنید تا صمیمیت بیشتری پس از زایمان بین مادر و فرزند نیز برقرار شود.

اگر در هفته بیست و ششم بارداری خود دچار مشکلاتی از نظر حال عمومی شده اید همانند سردردهای ناگهانی و شدید ، بالارفتن فشار خون و . . . سریعا به پزشک مراجعه نمایید ، زیرا احتمال وجود علائم پره اکلامپسی و در صورت بی توجهی اکلامسی بسیار زیاد است. مادر مصرف غذاهای نفاخ ، پرچرب ، پرنمک و شیرین را در این دوران رعایت کند تا با عوارض مصرف بیش از اندازه ی آنها روبه رو نشود.

 

مطالب مرتبط:

هفته بیست و پنجم بارداری