چرا بعد از صرف غذا دل درد می گیرم؟؟

 

چرا بعد از صرف غذا دل درد می گیرم؟؟

 

شاید بارها برای شما این اتفاق رخ داده باشد که پس از مصرف کردن غذا دچار دل درد می شوید. برخی از عادت های نادرست ما می تواند این حالت را به وجود آورد ، به عنوان مثال تند غذا خوردن یا بیش از حد ظرفیت معده غذا خوردن ، موجب خواهد شد تا در هنگام هضم و جذب غذا با دل دردهای خفیف و به صورت غیر تناوبی همراه باشیم. اما همیشه این دردها به این شکل ساده رخ نخواهند داد. برخی از بیماران هستند که دردهای وحشتناکی را پس از مصرف غذا تجربه خواهند کرد. این مشکل پس از صرف هر وعده با آنها همراه خواهد بود و به صورت طولانی مدت وجود دارد.

معمولا در چنین شرایطی عوامل ذکر شده دخیل نیستند و موضوع در ارتباط با یک بیماری روده ای می باشد. بیماری که موجب خواهد شد تا به دلیل دردهای شدید بیمار حتی از غذا خوردن خود دست بکشد و شروع به کم کردن وزن کند ، در برخی از مواقع ممکن است که نتواند عمل دفع را به خوبی انجام دهد. این بیماری کرون نام دارد که معمولا دردهای آزاردهنده ای پس از صرف غذا به وجود خواهد آورد که از هیچ راهی درمان پذیر نیست. پس بیمار هرچه زودتر باید به نزد پزشک برود .

پزشک با یک سری از بررسی هایی که توسط تست های مختلف برای او انجام می دهد و همچنین شر حالی که از او می گیرد می تواند علت دل درد پس از صرف غذا را تشخیص دهد و به احتمال قوی بیماری کرون خواهد بود که از همان ابتدا به سرعت درمان را آغاز خواهد کرد. هرچه این پروسه زودتر اتفاق افتد به نفع فرد خواهد بود ، زیرا علائم زودتر فروکش خواهند کرد. پس دل درد پس از مصرف کردن غذا را جدی بگیرید و زمانی که احساس می کنید این درد اغلب در سمت راست شکم شما بیشتر احساس می شود باید به سرعت خود را به یک پزشک متخصص گوارش برسانید و از او درخواست کمک کنید.